Vancouver Island vervolg - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van IJbele - WaarBenJij.nu Vancouver Island vervolg - Reisverslag uit Vancouver Island, Canada van IJbele - WaarBenJij.nu

Vancouver Island vervolg

Blijf op de hoogte en volg IJbele

07 Augustus 2014 | Canada, Vancouver Island

Vervolg Vancouver Island.
Zaterdag 2 augustus. Het blijft stralend weer en we willen vandaag de Potholes van Sooke verkennen. De “potholes”zijn uitgesleten kommen in het gesteente van de rivier, die zich door een smalle canyon wringt. Het is weekend en de kommen vullen zich al snel met verkoeling zoekende Canadezen. Na een uurtje vinden wij een plekje met een watervalletje en een diepe kom, waar het prima toeven is. ’s Middags verkennen we de omgeving van Sooke en sluiten af met een koel drankje. Zondag 3 augustus. Vandaag willen we stukjes van de Juan de Fuca trail doen. We beginnen met koffie bij French Beach. Daarna bij Sandcut komen we na een mooie tocht door het regenwoud op een steenstrand waar watervallen zich op het strand storten. Nou ja storten, door het aanhoudend warme weer zijn de riviertjes bijna opgedroogd. Toch leuk. Daarna willen we door naar Mystic Beach, maar we vinden een mooie camping aan zee, waardoor we besluiten hier te overnachten., met de mogelijkheid van Orka’s voor de kust. Dus niet. ’s avonds trekt een dichte zeemist over het land en brengt een aangename verkoeling. Maandag 4 augustus. Vandaag moeten we keuzes maken. Onze route is 300km lang en er is veel te zien. We besluiten de rest van de trail te laten schieten. We zijn nog maar net op weg of de eerste “black tailed deer” staan naast de weg te eten en trekken zich van die Nederlanders niks aan. Prachtig. Op weg naar “lake Cowichan” zien we een grote kudde “Elk”, Edelherten met jongen. Ook die trekken zich niets van ons aan. De zwarte beren laten zich echter niet zien. In Duncan, de totempalen stad, bewonderen we het fraaie houtsnijwerk. In Errington bezoeken we een opvangcentrum voor wilde dieren. De zwarte beer lag languit te slapen en ook de roofvogels waren niet erg actief, waarschijnlijk een gevolg van het bloedhete weer. In Coombs lopen er geiten op het dak van het restaurant en de de fruithandelaar, een toeristische attractie . We kamperen vandaag in een bos, vlak voor Port Alberni. Dinsdag 5 augustus. Een rit van 150 kilometer naar de kust. We bezoeken Cathedral Grove, een bos met 800 jaar oude, en zeer grote woudreuzen. Zo’n 300 jaar geleden heeft een grote brand gezorgd, dat er veel bomen zijn gesneuveld. Veel bomen hebben een dikke laag mos op stam en takken. De zon, die er hier en daar doorheen prikt geeft het bos een mysterieus tintje. We vervolgen onze tocht via een zeer bochtige bergweg en strijken neer in Ucluelet, waar we voor donderdag de laatste plekken in een Zodiac kunnen reserveren om op zoek te gaan naar de Zwarte Beren. We besluiten de dag door wat rond te dwalen in het stadje.