De start - Reisverslag uit Vancouver, Canada van IJbele - WaarBenJij.nu De start - Reisverslag uit Vancouver, Canada van IJbele - WaarBenJij.nu

De start

Blijf op de hoogte en volg IJbele

02 Augustus 2014 | Canada, Vancouver

Dinsdagochtend met hoofdpijn wakker van de airco op onze futuristische kamer. Na een douche middenin de kamer en een ontbijt gaan we naar de vertrekhal, waar we om 11uur onze bagage afgeven en daarna wat rondlummelen op Schiphol area. Een indrukwekkende bloemenzee is voor de vertrekhal neergelegd, ter nagedachtenis van de slachtoffers van de luchtramp in Oekraïne. Om 14.15uur is het dan zover en vertrekken we eindelijk richting Vancouver . De tocht verloopt voorspoedig en na bijna 10 uur landen we om 15.00uur op Vancouver airport. We besluiten een taxi naar ons hotel te nemen en na een uurtje knipperen, staan we op en wandelen en paar uur langs the English beach. Daarna vroeg naar bed. Woensdag om 8.00uur redelijk uitgerust opgestaan en besluiten een dagje Stanleypark en China Town te gaan doen. Prachtig weer 25 graden. Na de overweging fietsen of wandelen, wordt gekozen voor wandelen. Dwars door down town gaan we naar het park en bezoeken het aquarium en zien de zeedieren, die we ook in het wild willen zien zoals Orka’s, otters, robben en zalmen. Daarna naar detotempalen. Na 6 uur slenteren vinden we het welletjes en laten China town schieten. ’s Avonds heerlijk uit eten en daarna vroeg naar bed. Donderdag 30 juli alweer strak blauwe luchten. We gaan met de taxi naar de luchthaven vanwaar we worden opgepikt door de camperverhuurder. We worden geholpen door een Haarlemse dame, wel zo gemakkelijk bij de uitleg. Omstreeks 1 uur zijn we dan eindelijk op weg. Na een uur shoppen komen we even na vieren aan bij de veerboot naar Vancouver Island. De boot van 5 uur zit al vol, maar op die van 6 uur zijn nog een paar plaatsen over. En dan……… vlak voor de Gulf Islands zien we onze eerste Orca’s. 3stuks met een kleintje , die buitelen en omhoog springen vlak bij de veerboot. Prachtig. Bij de eilanden zien we nog robben, dus onze dag kan niet meer stuk. Na 1,5 uur varen zijn we over en besluiten de eerste camping te nemen, die we tegenkomen. Tussen gigantische caravans en bussen vinden we een plekje aan de zee. Genietend van de ondergaande zon loopt ook deze dag teneinde. Vrijdag 31 juli Hieper de piep onze kleindochter Inez is 4 geworden. Jammer genoeg hebben we nog geen telefoonverbinding, dus jammer genoeg alleen maar een mailtje. Vandaag eerst naar Victoria een mooie stad, maar we hebben nu voldoende stadse impressies opgedaan en willen de natuur in. We gaan naar het dorpje Sooke, waar we kamperen langs een zalmen rivier. Hoe we ook speuren, er is geen zalm te bekennen. Wel vult de camping zich wederom met enorme campers en caravans van lieden, die een weekendje uit zijn. We besluiten tot een middagje niets doen en plannen te maken voor de eerstkomende dagen.
Tot zover dit eerste verslag uit Canada.

• 02 Augustus 2014 - 21:15

Gé Leenstra:

Schitterend zo'n begin na een lange vlucht. Wij hebben de zalm in de koelkast hoooor!!

Liefs Gé.

• 03 Augustus 2014 - 10:47

Mirjan & Robert:

Net op weg en de eerste Orca's al te pakken, Canada, never a dul moment

• 04 Augustus 2014 - 18:56

Sigrid:

lieve pap en mam wat een prachtig begin van de vakantie.... hoop op de foto's voor de kindjes ;-)